• Ćirilica
    Latinica
  • Zmaj Jovina 30
    24000 Subotica

PROGRAM “UNAPREĐENJE ZDRAVLJA UČENIKA U OSNOVNIM ŠKOLAMA”

      U okviru programa „Unapređenje zdravlja učenika u osnovnim školama“ u zdravstveno-vaspitni rad  školske godine 2010/11 su uključeni svi učenici od I do IV razreda 3 osnovne škole u Subotici. Cilj programa je sticanje znanja o osnovnim principima pravilne ishrane i usvajanja pravilnog načina ishrane u što ranijem uzrastu, pri tom je planiran kompletan obuhvat učenika od I do IV razreda u svim osnovnim školama.
Edukaciju sprovodi viša medicinska sestra iz Centra za promociju zdravlja. U radu sa učenicima se koriste odgovarajući metodi rada (radionice, razgovor, rad u maloj grupi, zabavne igre, demonstracije, priče...) kako bi aktivnim učešćem, na interesantan i vrlo zabavan način usvojili potrebna znanja i iznad svega način ishrane koji je koristan za zdravlje. U okviru edukacije se od ove godine izvode 4 radionice, jer su uvedene dve nove radionice: „Piramida ishrane za decu“, „Piramida ishrane po porcijama“, „Značaj vitamina i minerala za naše zdravlje“ i “Nepravilna ishrana – rešavanje problema“. Ukupno je bilo uključeno 756 učenika iz 41 odeljenja, koji su aktivno učestvovali u izvođenju 82 radionice (sa svakim odeljenjem su sprovedene po dve radionice). Učenici četvrtih razreda su učestvovali u izvođenju nove dve radionice, jer su u prvim  dvema učestvovali prethodne godine.
U cilju sagledavanja nivoa znanja, kao i uspešnosti sprovođenja zdravstveno-vaspitnog rada sprovelo se anketiranje učenika u dva navrata, i to pre održanih radionica i posle održanih radionica. Primenjivane su dve vrste anketnih upitnika, za decu I i II razreda i anketni upitnik za decu III i IV razreda. Anketni upitnik za učenike I i II razreda sadrži 14 pitanja, tačan odgovor pre održanih radionica je dalo 56,9% učenika. Po završetku radionica procenat učenika koji su ispravno odgovorili povećao se na 92,9%. Anketni upitnik za učenike III i IV razreda sadrži 17 pitanja prilagođenih za taj uzrast. Pre održanih radionica tačan odgovor je dalo 64,8% učenika. Nakon održanih radionica procenat učenika koji su tačno odgovorili na postavljena pitanja povećao se na 93,5%.
 Jednom godišnje se sprovodi i anketa zadovoljstva korisnika sa ciljem sagledavanja zadovoljstva nastavnog osoblja iz škola i učenika sprovedenim programom, kao i sagledavanje mogućnosti za dalje unapređenje kvaliteta zdravstveno-vaspitnog rada u okviru ovog programa u osnovnim školama. Prosečna ocena za kvalitet sprovođenja edukativnog programa od strane nastavnog osoblja je 4,84 dok je prosečna ocena od strane učenika 4.97.

Deo aktivnosti sa decom
Iz radionice: Piramida ishrane za decu
Upoznavanje sa piramidom ishrane kroz prigodan poster. Kroz razgovor upoznajemo učenike o značaju pravilnog izbora namirnica. Učenici se aktivno uključuju i svrstavaju namirnica po grupama u za to predviđene vrećice na piramidi. Jedna od aktivnosti je i bojenje piramide bojicama ili flomasterima.
Iz radionice: Piramida ishrane po porcijama
Učenici se upoznaju sa piramidom ishrane po porcijama. Kroz razgovor ukazujemo na važnost pravilnog rasporeda porcija po obrocima. Učenici kroz demonstraciju na tanjirićima pripremaju svih pet obroka u toku dana. U radionici sledi priča „Jecino otkriće“ i igranje igre „Pronađi put zdravoj hrani“.
Iz radionice: Značaj vitamina i minerala za naše zdravlje
 Upoznavanje sa značajem pravilne ishrane i fizičke aktivnosti kroz priču u slikama „Zdrava hrana“ (11 plastificiranih slika). Učenici su aktivno uključeni u priču, podstiču se na diskusiju i komentare o priči. Uz pomoć fotografija namirnica i pratećeg teksta prikazanih na hamer papiru prikaže se izvor i objasni značaj vitamina C, kalcijuma i gvožđa za naš organizam. Sledi igra „Gde se krijem?“, rad u malim grupama – rešavanje osmosmerki, ukrštenih reči ili spajanje slagalica (po izboru).
Iz radionice: Nepravilna ishrana – rešavanje problema
Upoznavanje  učenika sa značajem pravilne ishrane za fizičko i mentalno zdravlje, kroz razgovor sa učenicima. Posebno se obraća pažnja na rešavanje problema nepravilne ishrane i podsticanje učenika na pružanje podrške u grupi. U radionici sledi „Priča o Dušku debeljušku“ nakon koje učenici pomažu Dušku u rešavanju gojaznosti, predlažu i sastavljaju savete, komentarišu predloge po grupama i prave izbor najboljih saveta. 

 

MONITORING

Radno vreme

Sertifikati