• Ćirilica
    Latinica
  • Zmaj Jovina 30
    24000 Subotica

ZDRAV VRTIĆ 2010
U okviru zdravstveno-vaspitnog rada u predškolskim ustanovama „Naša radost“ iz Subotice i „Bambi“ iz Bačke Topole, sprovodi se već 13 godina kontinuirana edukacija dece o značaju zdravlja i o faktorima koji ga narušavaju i čuvaju, sa ciljem sticanja znanja i usvajanja oblika ponašanja koji će unapređivati zdravlje kod dece od najranijeg uzrasta. Težimo da se pri tome obuhvati što veći broj dece predškolskog uzrasta 3-7 godina. U toku školske godine 2009/10 program se sprovodio u 9 predškolskih objekata u Subotici i u 3 objekata u Bačkoj Topoli. Ukupno je uključeno 1115 dece, 60 vaspitača i 346 roditelja.
Edukaciju sprovodi zdravstveni saradnik na zdravstvenom vaspitanju iz Centra za promociju zdravlja. U radu sa decom se koriste odgovarajući metodi rada (demonstracije, priče, zabavne igre, crtanje, rad u maloj grupi, razgovor, fizička aktivnost...) a u okviru edukacije se izvode sledeći zdravstveno-vaspitni sadržaji:

  • Delovi tela
  • Unutrašnji organi
  • Tehnika pravilnog pranja ruka
  • Naša čula
  • Nešto više o ljudskom telu.
  • Dnevne aktivnosti
  • Kod zubara - higijena usta i zuba
  • Kako da očuvamo naše srce
  • Sistem disanja i štetnost pušenja
  • Naša ishrana
  • Bezbedan saobraćaj
  • Dan kad je zdravlju rođendan
  • Nešto više o zdravlju
  • Fizička aktivnost

Redovno se sprovodi evaluacija zdravstveo-vaspitnog rada kroz pre i post testiranje sa ciljem sagledavaja nivoa usvojenog znanja, kao i adekvatnosti i prilagođenosti programa uzrastu dece. Testiranje se radi uz pomoć prigodnog anketnog upitnika koji sadrži 23 pitanja prilagođenih deci predškolskog uzrasta. Anketiranje dece je vršeno dva puta u toku rada, i to na početku i na kraju školske godine. Odgovori iz anketnog upitnika su ocenjivani sa 1, 2 ili 3 (1 znači dobar odgovor, 2 znači netačan odgovor i 3 znači delimično tačan odgovor).
Rezultati anketnog ispitivanja su: na 23 pitanja odgovor bez pomoći vaspitača na početku je znalo samo 20.0% dece. Na kraju školske godine, po završetku zdravstveno-vaspitnog rada procenat dece koja su ispravno odgovorila na postavljena pitanja povećao se na 82.7%.

U kontinuitetu se jednom godišnje sprovodi i anketa zadovoljstva korisnika sa ciljem sagledavanja zadovoljstva vaspitača iz predškolskih ustanova i roditelja dece sprovedenim programom, kao i sagledavanje mogućnosti za dalje unapređenje kvaliteta zdravstveno-vaspitnog rada u okviru ovog programa u predškolskim ustanovama. Prosečna ocena za kvalitet sprovođenja edukativnog programa od strane vaspitača je 5.0, dok je prosečna ocena od strane roditelja 4.52. Vaspitači su predlagali proširenje programa u druge vrtiće, a roditelji  nastavak sprovođenja programa i upoznavanje roditelja sa svim segmentima programa. Jedan broj roditelja je u primedbama pismeno izrazio zadovoljstvo zbog sprovođenja ovog programa sa sugestijama i predlogom o potrebi i koristi održavanja edukacije iz ove oblasti i u narednom periodu. Preko 85% roditelja izjavljuje da njihova deca vole i rado učestvuju u radionicama.

Deo aktivnosti sa decom

Iz radionice:
Tehnika pranja ruka

 

U radionici "Tehnika pranja ruka" su ilustrovano prikazani koraci pravilnog pranja ruku. Posle uvežbavanja uz pomoć aplikacija sledi praktični deo gde deca probaju pravilno oprati svoje ruke sapunom i vodom.

Dnevne aktivnosti

Ako želimo da nešto dobro i kvalitetno odradiomo moramo to isplanirati. Zato je veoma važno razgovarati sa decom o našim dnevnim aktivnostima,  u tome nam mogu pomoći odgovarajuće aplikacije. Tokom jednog dana trebamo oprati zube, potrebno je da vodimo računa o higijena tela, o obrocima, obavezama i našem slobodnom vremenu. Ako dobro isplaniramo tok našega dana, to će u velikoj meri uticati na naše zdravlje. Potrebno je naglasiti, da hranu preko dana podelimo u pet obroka, da peremo zubiće uveče i ujutru svaki dan. Deca trebaju znati da je njihova obaveza da idu u vrtić svaki dan, kao što roditelji rade svaki dan, te da u vrtiću uče ali imaju vremena i za igru i druženje. Tokom ove aktivnosti naglasimo važnost fizičke aktivnosti koju možemo obaviti u našem slobodnom vremenu. Boraviti i kretati se na svežem vazduhu je veoma važno, zdravo i vrlo zabavno sa drugovima.

Fizičke aktivnosti

Radimo vežbe za koncentraciju, za poboljšanje rada endokrinog sistema, vežbe za jačanje mišiča, za istezanje ligamenata, vežbe za stopala, vežbe za pravilno držanje tela i aerob vežbe za jačanje našeg srca... Svaka radionica počinje i završava nekom od fizičkih aktivnosti.

Delovi Tela

Vežbamo delove našeg tela i razgovaramo o higijeni tela i pevamo pesmice o njima.

Unutrašnji Organi

Upoznajemo se sa unutrašnjim organima i pričamo o njihovoj funkciji.

MONITORING

Radno vreme

Sertifikati