srpski  |  magyar  |  english      
  o nama  |    Organizacija i rukovodjenje  |    Aktuelna dogadjanja  |    Kontakt  | 


Najnovije vesti
Светски дан квалитета, 9. новембар 2017.
Untitled Document

"Славите свакодневно лидерство"

Светски дан квалитета се обележава сваке године широм света другог четвртка у новембру. Дан је осмишљен како би се повећала свест о значају квалитета за развој и просперитет на глобаном и националном нивоу, али и за свакодневни живот и пословање организација, те индивидуални развој. Мото овогодишњег обележавања је „Славите свакодневно лидерство. Светски дан квалитета је прилика да прославите успех вашег тима и организације, као и достигнуćа у квалитету и препознате оне који показују лидерство сваког дана у години са циљем да одрже и побољшавају перформансе у организацији.

Untitled Document

Светски дан квалитета, 09. новембар 2017. године

    Светски дан квалитета се обележава од 1990. године на предлог УН, а изабран је други четвртак у новембру. Дан је осмишљен како би се повећала свест о значају квалитета за развој и просперитет на глобаном и националном нивоу, али и за свакодневни живот и пословање организација, те индивидуални развој. Мото овогодишњег обележавања је Славите свакодневно лидерство“. Добро лидерство је кључ за успешно вођење било којег бизниса или организације. Квалитетни професионалци на свим нивоима организације показују понашање лидера - од заговарања зашто је квалитет важан до коришћења чињеница заснованих на доказима како би се унапредило пословање.
    Лидери су одговорни за давање резултата, а то подразумева доследно испуњавање очекивања и достизање вредности за корисника и заинтересоване стране. Они обликују будуćност јер су напредни мислиоци који имају визију будуćе организације, постављају правац и страствено артикулишу кораке и промене неопходне да би се то догодило. Лидери успостављају и одржавају снажне, одрживе и ефикасне односе са својим корисницима, запосленима, члановима тима и заједницом. Стварају позитивно ангажујуćе радно окружења у којем запослени могу развити, искористити и подстицати разноврсну и инклузивну културу која гради поверење и усклађује се са вредностима организације. Пошто су посвеćени личној изврсности уз постављање високог стандарда етичког понашања и интегритета, стога су лидери на свим нивоима узорни модели за запослене.
    Лидери заговарају и развијају политику квалитета у организацији, обезбеђују да “живи”, да се разуме и примењује у целој организацији. Ове године славимо свакодневне лидере који показују вредности квалитетне професије заједно са страшћу за стално побољшање. Прославите и ви успех вашег тима и организације и препознајте оне који показују лидерство како би одржали и побољшавали перформансе организације сваког дана у години.
    На иницијативу и уз напоре стручњака из области јавног здравља Министарство здравља Републике Србије од 01. јула 2004. године уводи праксу сталног унапређења квалитета здравствене заштите и безбедности пацијената у здравствени систем Републике Србије. Безбедност пацијената представља важан сегмент квалитета рада у здравственим установама. Превенција грешака и нежељених догађаја у току пружања здравствене услуге је морално и етичко опредељење свих здравствених радника јер је примарна одговорност здравственог система да „не штети“ и да осигура да предности интервенције у здравственом систему превазилазе њене ризике и евентуалне штетне ефекте. Улагање у превенцију се исплати, а уштеде систематским приступом превенције нежељених догађаја се мере у Америци у милијардама долара.
    Завод за јавно здравље Суботица са својом делатношћу има више од века дугу традицију очувања и унапређења здравља становништва. Одавно је препознао важност квалитета и почео да изграђује квалитетан свет за себе и друге. Потврда успешне примене и управљања квалитетом је поседовање Сертификата за систем менаџмента квалитетом према захтевима Стандарда ИСО 9001 (сертификован од стране ÖQС - Аустриан Ассоциатион фор тхе Цертифицатион оф Qуалитy Сyстемс). Ове године је примена и управљање квалитетом у Заводу потврђено и посебном доделом плакете од стране Qуалитyаустриа за двадесет година успешне сарадње и присуства наше установе у свету квалитета као једног од пионира у нашој држави. Лабораторијска испитивања су акредитована од стране Акредитационог тела Србије (АТС) у складу са захтевом стандарда ИСО/ИЕЦ 17025-„Општи захтеви за компетентност лабораторије за испитивање и лабораторије за еталонирање“ од 2002 године. Лабораторијска испитивања у лабораторији клиничке микробиологије су акредитована 2015. године преме међународном стандарду СРПС ЕН ИСО 15189:2014- „Медицинске лабораторије - Захтеви за компетентност“ чиме се потврђује  квалитет и компетентност медицинских лабораторија.
    Дана 9. новембра у 10 часова је планиран стручни скуп у свечаној сали Завода за јавно здравље Суботица на тему „Квалитет и безбедност пацијената“. Програм је у прилогу. Срдачно Вас очекујемо!
Прим. мр сц. мед. Нада Косић Бибић, спец. социјалне медицине
Начелник Центра за промоцију здравља

Гордана Петровић, дипл. биолог
Координатор за примену система квалитета и надзор над лабораторијским испитивањем


1