srpski  |  magyar  |  english      
  o nama  |    Organizacija i rukovodjenje  |    Aktuelna dogadjanja  |    Kontakt  | 


Najnovije vesti
MART - MESEC BORBE PROTIV RAKA
Untitled Document

“PREVENCIJA MALIGNIH TUMORA”

Oko 30% svih smrtnih ishoda od malignih bolesti je posledica pušenja, prekomerne telesne težine, nepravilne ishrane, nedovoljne fizičke aktivnosti i konzumiranja alkohola. U Srbiji se godišnje u proseku dijagnostikuje oko 36.000 novih slučajeva malignih bolesti, dok od raka umre više od 20.000 ljudi.  

Untitled Document

KРЕТАЊЕМ ДО ЗДРАВЉА
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПРОМОЦИЈЕ ФИЗИЧKЕ АKТИВНОСТИ, 10.05.2017.

     Већ петнаест година Светска здравствена организација обележава међународни дан физичке активности са циљем промене свести код деце и младих, али и код одраслих и старијих особа о позитивним утицајима које свакодневна физичка активноси има на очување и унапређење физичког и менталног здравља.
    Физичка активност представља свако кретање тела које доводи до потрошње енергије или сагоревања калорија. Тако је физичка активност: шетња, пењање уз степенице, брзо ходање, вожња бицикла и ролера, плес, усисавање, прање прозора, рад у башти...
    Недостатак физичке активности је идентификован као четврти водећи фактор ризика глобалне смртности који је одговоран за 6% свих смртних случајева у свету. Процењује се да је у свету физичка неактивност примарни узрок око 25% случајева рака дојке и дебелог црева, 27% случајева шећерне болести и око 30% случајева болести срца.
    У свету је приближно трећина одраслих особа недовољно физички активна. У Европском региону 23 од 36 земаља имају више од 30% популације старије од 15 година (оба пола) са недовољно физичке активности. Оно што забрињава је тренд смањења активности посебно у популацији младих. У Европи само 34% младих узраста 11, 13 и 15 година је довољно физички активно према препорукама за добро здравље.
     Истраживања у Србији показују да препоручених 30 минута ходања сваки дан има 55% одраслих мушкараца и 46% жена. Фитнесом, спортом и рекреацијом у слободно време бар 3 пута недељно бави се тек 16% мушкараца и 5% жена. Осам од десет деце узраста 7-14 година је у слободно време 1-2 пута недељно имало физичку активност тако да се задува и озноји. (Истраживање здравственог стања становништва Србије из 2013. године)
    Редовна, умерена и прилагођена физичка активност код одраслих превенира ризик од повишеног крвног притиска, коронарне срчане болести, можданог удара, дијабетеса, рака дојке, дебелог црева и простате, депресије и падова. Физичка активност унапређује укупно здравље и јача кости. Kључни је фактор потрошње енергије, односно енергетског баланса и контроле телесне тежине.
     Бројна истраживања су указала на позитивне ефекте свакодневне физичке активности у контроли нивоа масноћа у крви и спречавању стварања наслага на зидовима крвних судова (атеросклероза), али и смањењу стреса и нервозе. Физичка активност унапређује раст и развој деце и младих, повећава самопоуздање, самопоштовање, осећај испуњености и задовољства.
    Зато је важно деци ограничити време које проведе уз рачунар и телевизијски програм. Потрудите се да што више слободног времена проводите напољу са својом децом и будете физички активни. Прошетајте до посла или заједно са пријатељима возите бицикл, играјте одбојку, стони тенис, баскет или бадминтон у природи или на песку...
    За добро здравље препоручује се одраслима најмање 30 минута свакодневне умерене физичке активности, а деци најмање 60 минута. Уколико до сада нисте били активни крените постепено јер нагло и претерано оптерећење може да нашкоди Вашем здрављу. Постепено продужавајте време активности и оптерећење. Нека физичка активност буде разноврсна да би се активирале различите групе мишића. Kомбинујте вежбе издржљивости, флексибилности, снаге и равнотеже!

Изаберите и ви кретање јер је то прави пут до доброг здравља!


1